Een superslimme manier om nieuwe leads en high-end klanten te krijgen is te gaan netwerken. Door dit regelmatig te gaan doen leren mensen je kennen. Hierdoor bouw je een band met ze op, gaan ze je leuk vinden en zelfs vertrouwen. Dit zijn 3 essentiele aspecten voordat mensen daadwerkelijk klant bij je worden.

 

Regelmatig krijg ik de vraag hoe het komt dat ik (bijna) altijd minimaal een nieuwe klant krijg als ik ga netwerken.
Ik neem je daarom graag in een aantal stappen mee wat er nodig is om dat te bereiken.

Het juiste netwerk

Voordat je start met netwerken is dat je onderzoek doet naar het juiste netwerk voor je bedrijf. Hier bedoel ik mee dat je wel gaat netwerken waar jouw ideale klanten komen. Het heeft totaal geen zin om naar bijeenkomsten te gaan waar jouw high-end niche niet aanwezig is. Dat is zonde van je tijd, energie en geld.

Maar je vraagt je wellicht af hoe je weet of je ideale klanten wel aanwezig zijn. Er zijn diverse mogelijkheden daarvoor te bedenken. Vaak hebben de netwerkclubs een website waarop hun leden ook op staan. Zo kun je direct al zien wat voor soort bedrijven lid zijn van het netwerk. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je bij de organisator van de netwerkbijeenkomst vragen wat voor soort bedrijven of deelnemers zich hebben aangemeld. Ook sturen sommige netwerkengroepen vooraf een deelnemerslijst toe waarbij ook al de websites en bedrijfsgegevens gedeeld worden. Zo kun je vooraf al bekijken met wie je op de bijeenkomst wilt praten. 

 

Een fantastische marketingboodschap

Wat heel belangrijk is om klanten te krijgen tijdens het netwerken is de manier waarop je over je dienst praat. Het doel van je boodschap moet dan ook zo zijn dat mensen vragen gaan stellen en nieuwsgierig worden. Een marketingboodschap moet gaan triggeren en zelfs zo zijn dat je gesprekspartner heel hebberig wordt.

 

Als je echt de allerbeste klanten, ook wel high-end klanten, wilt aantrekken dan heb je een sterke marketingboodschap nodig waarbij je je positioneert als high-level ondernemer. Het is belangrijk dat je daarin ook je bijzondere en unieke visie in meeneemt.

Doordat deze boodschap direct al vertelt wat jij doet en voor wie je bent kom je precies met de juiste mensen in gesprek. Ze begrijpen je waardoor je veel sneller je dienst verkocht krijgt.

Toch zijn er meerdere manieren om over je dienst te praten. Het ligt er maar net aan hoe veel tijd je hebt om je boodschap te vertellen.

Een hele krachtige is de resultaatgerichte boodschap. Deze boodschap is vrij kort en laat snel en duidelijk het resultaat zien wat jij kunt bieden. Ook is het gelijk duidelijk voor wie jij bent en het resultaat wat jij noemt geeft hoop aan je gesprekspartner.

 

Wil je ook precies leren hoe jij een resultaatgerichte boodschap creeert? Vraag hieronder het gratis e-book aan. 

Perspectief 

Zodra je je hebt voorgesteld aan je gesprekspartner zal diegene zo nieuwsgierig geworden zijn dat hij vragen gaat stellen. Dit is het moment dat je al iemand kan overtuigen dat diegene je nodig heeft. Dit bereik je door de transformatie te benoemen die iemand kan gaan maken met jouw aanbod. 

Belangrijk is dat je zelf de juiste vragen stelt aan je gesprekspartner. Zo merk je direct of diegene een potentiele klant is voor je bedrijf of niet. Je vertelt de perspectieven die je ziet voor diegene waar hij naartoe kan groeien. 

Soms heb je maar kort de tijd om iemand te spreken, dan is het een goed idee om je gesprekspartner uit te nodigen voor een  1-op-1 gesprek met jou. 

 

Presentatie

Wat nog veel interessanter is voor je bedrijf is het geven van presentaties. Zo vergroot je je zichtbaarheid en bouw je een enorme expertstatus op.

Geef in je presentatie al enorm veel waarde dit maakt dat je een grote impact hebt op je publiek. Daardoor is de kans groot dat je meerdere klanten er aan over houdt.

Ook de allerbeste klanten halen uit het netwerken?

Is het voor jou interessant om ook de allerbeste klanten binnen te halen tijdens het netwerken? Vraag dan een gratis gesprek aan dan gaan we jouw strategie bepalen om jouw high-end klanten te krijgen.